Publisert av: Nina B | 5. november 2010

Puss-puss, så får du en suss…

Jada, her i huset pusser alle tenner, både to-og firbente 🙂 Det er desverre en del hunder som får problemer med tennene etterhvert som de blir eldre. Og dette vil jeg gjerne unngå så langt det lar seg gjøre. Kiara, som mange andre hunder har hatt en del tannstein. Dette har vi fjernet hos dyrlegen, men siden hun ikke er «bestevenn» med de, så bestemte jeg meg for å ta saken i egne hender. Bokstavlig talt 🙂

Så da bestemte vi oss for å begynne å pusse tennene til Kiara. Dette gjør vi hver kveld, og du verden så mye matrester etc som sitter igjen, spesiellt i jekselene lengst bak!! Etter at vi begynte å pusse tennene hennes har hun og fått mye bedre ånde, så det er tydelig at dette hjelper 🙂

Vi bruker Petosan produkter på Kiara rett og slett fordi de er enkle å få tak i. Tannkremen har leversmak, noe som hun liker godt. Det er vel litt å overdrive å si at hun liker å pusse tenner, men det er en vanesak. Og som «belønning» får hun alltid lov å slikke av resten av tannkremen fra børsten når vi er ferdig 🙂 Det, samtidig med mye ros så går det veldig greit 🙂

Tar du vare på munnhygienen til din hund?

Responses

  1. Smart med en tannkrem som smaker lever da! Denne må vi også prøve, så kanskje tannpussen blir enklere åvgjennomføre fremover..;) Takk for tips, Nina og Kiara:)

  2. jeg har tannbørste og tannkrem til hunden min, men er ik flink til å bruke den… 😦

  3. Nei, eierne mine pusser ikke tenna mine… Men jeg har sånn fôr som er veldig bra for tenna, det kjøper man hos dyrlegen 🙂

    Men dessuten har jeg kjempefine tenner:) Det er som sagt mange som ikke har 😦

    Ps! Takk for kommentar på min blogg, vi ble så glade, siden vi glemte hva adressen til hjemmesiden deres var! :S
    KLEM FRA OSS I DYRENESHVERDAG 🙂

  4. så bra! vi pusser tennene i ny og ne vi også, men burde definitivt gjort det mye oftere! men prøver å gi han ferske bein, og andre gnagebein så ofte som mulig, også får han noen biter med hills sitt tannfor, som tydeligvis skal ha god effekt på tennene(aldri lett å vite). Men vurderer nå å skaffe meg en sånn mikrofiber dings til å ha på fingeren for å fjerne litt møkk fra tennene til tellus, for føler ikke jeg får «dratt av» nok med tannbørsten..så vi får se! 😉


Legg igjen en kommentar

Kategorier

