Publisert av: Nina B | 19. september 2010

Kiara og Benedicte trener slalom.

Vi har som nevnt tidligere begynt å trene agility i Hadeland hundeklubb,og der trener vi to ganger i uken. (Mandag og Torsdag). Og noe av det vi har trent mye på er slalom da dette tar lang tid å lære.

I den forbindelse har vi gått til innkjøp av slalompinner som vi har satt opp i hagen hjemme. Og vi har trent litt hver eneste dag 🙂  Nå begynner Kiara virkelig å forstå hva hun skal gjøre. Og iveren er stor. Kiara klarer nå alle 12 pinnene med glans så lenge hun jobber fra min venstre side, og hun begynner å få opp farten i slalom også!! 

Utfordringen nå blir å lære henne å gå slalom på min høyre side. Dette har vist seg å være en skikkelig utfordring som vi nå jobber mye med. For hun er super å lede på vestre side igjennom en hel bane, men hun liker ikke at jeg krysser henne slik at hun kommer på høyre underveis… Da krysser hun selv slik at hun igjen kommer på venstre side, den lille luringen…. 😉  Er nok pga at vi alltid har jobbet på venstre side, og det får jeg igjen for nå… 

Men vi jobber masse med dette, og storkoser oss på treningene. Og vi merker framgang uke for uke 🙂

Her er en liten videosnutt av Kiara og Benedicte som trener slalom i hagen hjemme.  Flinke jentene mine 🙂

Responses

  1. Så flinke og søte jenter! Agility er gøy, men dessverre har vi ikke tid til å drive så mye med det for tida. Men vi øver litt for gøy sånn innimellom, for vi har også sånn hage-agility-utstyr 🙂

  2. Wow! Så utrolig gøy!! Benedicte er sååå flink!!!

    Svar fra bloggen: Absolutt. Storkoste meg! 🙂 Haha, joda. Sheltier er søte og meget hendige! Men min kjærlighet er for Baby Leah 🙂 ❤

  3. hehe, så flink!! slalom er kjempemorsomt! 😀 en utfordring å få de til å skjønne hvor de skal gå inn da synes jeg…men det går seg til etterhvert:) alt kommer med treningen!! 🙂

  4. Veeldig glad i deg og vennen min ❤


Legg igjen en kommentar

Kategorier

