Publisert av: Nina B | 9. mai 2010

Nybegynnerkurs i Agility.

I helgen 8-9 Mai 2010 har vi tre jentene (Nina, Benedicte og Kiara) vært på nybegynnerkurs i Agility. Kurset ble holdt i Oslo`s skoger, nærmere bestemt Brekke i Maridalen. Kurset var i regi av Oslo og omegn dressurklubb. Det var totalt 11 kursdeltagere og 4 instruktører. Vi ble delt inn i tre grupper etter størrelse på hunden. Vi var på gruppe med to strihårede dachser og en kooiker i klasse liten.

Da vi kom på Lørdag var det forholdsvis kjølig, men strålende solskinn 🙂 Og varmen kom for fullt utover dagen, noe vi alle fikk merke etter å ha løpt oss varme. Søndag var det lett overskyet når vi kom, men sola og varmen kom også den dagen.

Kurset var lagt opp med vekselsvis teori og praksis, og i løpet av helgen har vi fått en innføring i alle hindre untatt bordet. Og jeg må si jeg ble imponert over alle hundene. De gikk på med mot og iver og storkoste seg på agilitybanen 🙂 Det var ingen på kurset som hadde noe særlig erfaring med agility fra før så vi stilte likt alle sammen. 

Instruktørene var meget dyktige og fortalte oss hva hver enkelt må legge vekt på når vi nå skal trene videre. Det er noe jeg setter stor pris på, da alle hundene var forskjellige og reagerte ulikt på hinderne. 

Kiara og jeg har deltatt på mange forskjellige kurs fordi vi liker å lære nye ting, og det øker samholdet mellom oss. (Se under «Trening/Kurs» ) Men jeg må nok innrømme at dette kurset har vært det morsomte kurset vi har deltatt på 🙂 Grunnen til det er at Kiara var heltent hele tiden, det var veldig tydelig at dette synes hun var kjempemoro!! (-Og det igjen smitter jo over på fører) Selv når hun var i bilen, så fulgte hun med med «argus-øyne»…

Og jeg fikk erfare iveren hennes på kroppen når vi var ute på banen, for Kiara er rask!!! Hun lader kanonen og skyter fart så fort at jeg ikke har nubbsjans til å følge tempoet hennes. Så der må jeg trene gitt! Og fortsette å trene det skal vi 🙂 I første omgang skal vi bli med frem til sommeren, så får vi se hva vi gjør etter det.

Jeg fikk desverre ikke tatt noen bilder av Kiara i aksjon da det er vanskelig å løpe og ta bilder samtidig, men legger ut de bildene jeg fikk tatt. (Klikk på bildet, så får du sett de i stor str)

Legg igjen en kommentar

Kategorier

