Publisert av: Nina B | 20. august 2009

Div forberedelser til Crufts…

Siden Kiara ble beste junior tispe på NKK`s utstilling på Bjerke, så kvalifiserte hun seg til Crufts utstillingen i Birmingham 11-14 Mars 2010.

I den forbindelse er det MYE  som må ordnes!  Rabis vaksine, hundepass, blodprøver, papirer som skal fylles ut og sendes inn etc,etc….

Kiara har nå blitt rabis vaksinert første gang, skal ta blodprøver i september, og fått hundepass.

Kiaras hundepass.

Siden Kiara har røytet mye og vi gjerne vil ha en stor, vakker pels til Mars, så har jeg nå kjøpt inn Omega 3. Skal prøve det ut en periode for å se om det gjør noe forskjell. Vetrinæren ( som selv stilte i Crufts i 2008) anbefalte oss å starte på det 🙂

Det er «Artophar» Omega 3 vi har kjøpt. Den er spesielt utviklet til hund og katt og inneholder IKKE A,og D vitaminer!

Omega 3 til hund.

Vi har ikke kommet så langt i forberedelsene at vi har undersøkt overnatting etc enda, men har nå bedt om to ukers ferie på den tiden. Og både store og små vil gjerne dra, så det spørs vel om vi ikke tar turen til England i Mars 2010 🙂

Neste skritt på veien dit er å trene mer på å  få, og ikke minst holde kontakten med Kiara på steder hvor det er mye støy og bråk. For hun har ikke utstillings erfaring og hun er ikke mye trent inne i store haller.

Og Crufts utstillingen foregår inne i GEDIGNE haller!!!

Vi har 6 måneder og trene på, så med litt god hjelp så trur jeg det skal gå fint jeg 😀 ( Må da være optimist…)

Jeg har tatt i bruk «klikkeren» når jeg trener hjemme på kontakt og riktig oppstilling, for da får jeg rost henne AKKURAT når hun står riktig, eller hun fokuserer på meg med det nydelige ansiktet sitt 🙂

Responses

  1. Ah, hvor mye kostet den omega 3 flasken?

    – Får jeg fri blir jeg med vet du =)
    Og hvor mye kostet passet? 😀 Er det bilde av henne i den osv? 😀 hoho Litt morsomt da 😀

  2. lykke til:)


Legg igjen en kommentar

Kategorier

