Publisert av: Nina B | 25. juni 2009

En bønn til alle hunde eiere…

Nå har varmen for alvor kommet hit på Østlandet. Det er deilig med sol og varme for to-og firbente, men i den forbindelse vil jeg opplyse om at varmen kan være farlig for våre hunder!!

Jeg har desverre sett flere skrekkeksempler på dette denne uken…-> Nemlig hunder innelåst i bilen i stekende sol 😦
Folk tenker ikke på at hvis det er 25 gr ute, er det opp mot 50!! inne i bilen!!! Jeg har selv snakket med flere mennesker som har hundene sine i bilen uten noe form for lufting! Hva tenker folk med da egentlig…?
Alle jeg snakker med har samme «unnskyldning»:  Jeg skal jo bare…, har bare vært borte i 5 minutter, det var skygge når jeg parkerte der etc, etc…

En hund trenger ikke være lenge inne i en bil som har stått i sola lenge før den lider, og i verste fall dør av heteslag!!
Det merker vi jo selv det, hvor varmt det er inne i bilen når vi låser den opp etter å ha stått en liten stund i sola.

Så derfor ber jeg alle hunde eiere eller andre som ser hunder innelåst i en bil nå i varmen om å bruke hodet og sørge for at hunden får luft når tar med hunden i bilen 🙂

Parker i skyggen hvis mulig, rull ned vinduene, eller la bakluka stå på gløtt, og ha med vann til hunden din 😉
Da får alle en hyggelig tur i sommervarmen 😉

Responses

  1. Flott innlegg!!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

