Publisert av: Nina B | 15. juni 2009

Kiara,en ekte sofahund.

Nå har jeg skrivd mange innlegg om trening, turer,lek og venner. Så nå tenkte jeg at jeg skulle lage ett innlegg om hvordan hun oppfører seg innendørs 🙂
Kiara er drømmehunden sånn sett,: Aktiv,leken og årvåken ute, men inne er hun veldig rolig. Med en gang vi kommer inn, legger hun seg ved siden av oss i sofaen og der blir hun til en av oss forlater den 😉
For ja, hun er jo «trofast», så hun følger oss overalt inne. Feks på badet når vi dusjer, da ligger hun pent utenfor dusjen å bare venter på at vi skal bli ferdig 🙂
Men i stua har hun fast plass i sofaen ved siden av meg (Nina), eller helst oppå meg hvis jeg ligger… 😉

 Når vi er på jobb, eller annet og hun er alene hjemme er hun på kjøkkenet. Fra hun var liten valp har hun vært der når hun er alene og det fungerer optimalt. Hun går bare stille å legger seg uten piping eller liknende. Kiara har leker og tyggebein tilgjengelig, og radioen står på.
Hun er og rolig når vi har besøk. Hun skal selvfølgelig si i fra at det kommer noen, og hilse. Men når det er ferdig roer hun seg fort.
Vi har henne med til alle som tillater hunder hjemme og hun er også veldig behagelig borte hos andre 🙂
Kiara er en mild og omgjengelig hund som glad i barn og andre hunder. Hun har en lav rang og har aldri opplevd aggresive hunder. Men som sheltier flest er hun skeptisk til fremmede av natur. Så hun går ikke bort til folk hun ikke kjenner. Barn derimot kan hun gjerne hilse på 🙂 Fra Kiara var liten valp har hun hatt barn rundt seg, siden Benedicte har med venner hjem fra skolen og tar Kiara med til andre. Så barn er ensbetydene med lek og moro 🙂

Koooser seg på sofaen.

Responses

  1. Hei på dere!
    Så flotte bilder av lille frøken Kiara!

    Daff daff kanskje? :p hehe..
    Minner litt om Leah når hun er i det slappe hjørnet og 😉 Bare at hun tar HELE sofaen 😛

    Kos dere masse i dag!

  2. Nina, ja… Herlighet… Jeg ville aldri latt ungen min på 4 år “passe” på valpene…

    Det er jo grusomt, den hendelsen burde virkelig foreldrene ta alvorlig!

    – Hvis ikke burde de ikke hatt bikkje!!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

